Tegen je eigen collega’s kan geen reclamebureau op

Storytelling

Zo versterk je de identiteit en het imago van je organisatie: laat je collega’s het ‘waarom’ vertellen.

Van collega naar corporate story
Kijk eens naar deze militair. Hij is wel wat gewend. Missies, skills & drills, kom maar door, hij kan ze hebben. Maar in deze situatie heeft hij nog niet eerder gezeten. De militair bevindt zich in een grote vergaderzaal van de kazerne. Collega’s van alle rangen en standen, een gespreksleider.

Recht uit het hart
De militair ziet hoe zijn collega’s hem aankijken als hij zijn rug recht om antwoord te geven op de vraag die de gespreksleider hem stelde. Waartoe hij militair is. Waartoe Defensie bestaat. Dat is niet zomaar een vraag. Dit is de vraag waarom het allemaal draait. De militair kent het antwoord. Kalm, kordaat en zelfverzekerd rolt het rechtstreeks uit zijn hart.

Individueel en oprecht
Defensie beschermt wat ons dierbaar is. Het motto van het ministerie van Defensie is geen verzinsel van een marketingbureau. Het is de individuele en oprechte drijfveer van een medewerker. Onderdeel van de corporate story die wij distilleerden uit zijn verhaal en dat van zijn collega’s. Zoals een organisatieverhaal in onze optiek altijd voortvloeit uit de motivaties, anekdotes en verhalen van de mensen in het veld.

Persoonlijke verhalen geven je organisatie kleur
Met een corporate story brengen we het bestaansrecht van je organisatie onder woorden. Krachtig, eerlijk en eenduidig. Het unieke? Bij ons vormen de persoonlijke verhalen van je medewerkers de basis. Intern zorgt je organisatieverhaal zo voor verbinding, een gezamenlijke identiteit en betrokkenheid. Extern voor een sterk imago, meer herkenning en erkenning.

Zo brengen we je corporate story tot stand én tot leven
Ook met jou komen we tot de corporate story van je organisatie. In een startgesprek bepalen we samen welke aanpak het beste past. In groepsgesprekken met medewerkers uit alle lagen van de organisatie verzamelen we vervolgens input. Op basis van de persoonlijke verhalen schrijven we twee concept-organisatieverhalen die we in- en extern testen. Een slogan verwoordt de kern. Na een interne lancering die het draagvlak voor de story versterkt, helpen we je bij de implementatie. Op die manier brengen we je corporate story samen tot leven én houden we hem levend.

Weten hoe jouw story start? Kom eens langs in Bilthoven. Dan vertellen we je ons verhaal en horen we graag ook meer van jou.

Corporate storytelling
Story mining & developing
Story embedding
• Product storytelling

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact