Een campagne voor de koffie van The Bean Specialists
De Van der Hoeven Kliniek opende een koffiebranderij, gerund door tbs-patiënten en medewerkers. Wij schreven een bronverhaal, verpakkingsteksten en teksten voor de website die de juiste snaar raakten.
The Bean Specialists (TBS) is een initiatief om tbs-patiënten op een leuke manier te laten wennen aan het leven buiten de muur. Om ze voor te bereiden op het werkende leven. Voordat we ons verhaal schreven, luisterden we eerst goed naar mensen werken én wonen in deze Utrechtse tbs-kliniek. We luisterden naar hun drijfveren en verhalen, en leerden ook de mensen achter de veroordeling kennen.
We beseften ons dat dit een beladen onderwerp is. Dat dit niet de plek was voor uitbundige teksten of koddige woordspelingen. En schreven een bronverhaal, verpakkingsteksten en websiteteksten die de juiste snaar raakten. Met respect voor slachtoffers, de patiënten en de medewerkers van de tbs-kliniek.
Ook TBS-koffie bestellen? Dat kan! Op www.thebeanspecialists.nl.