Het verhaal van Defensie
Een ijzersterke corporate story die het DNA van Defensie verwoordt.
Defensies krachtige corporate story, ontstond uit de behoefte om haar bestaansrecht samen te vatten in een aansprekend verhaal. Om medewerkers een gevoel van betrokkenheid en saamhorigheid te geven. Maar ook om uit te leggen waarom Defensie relevant is voor Nederlandse burgers die vaak geen oorlog in of dichtbij Nederland hebben meegemaakt.
Om het échte DNA van Defensie te ontdekken, werden meer dan 150 verhalen verzameld via vijf grote focusgroepen en verschillende kleinere sessies met medewerkers. Het resulterende organisatieverhaal toetsten we bij duizenden burgers via een online enquête.
Met een indrukwekkende corporate story en de verfilming daarvan laat Defensie de kern van de organisatie zien. ‘Defensie beschermt wat ons dierbaar is’ is nu dan ook de vaste pay-off van Defensie. Toenmalig minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert: ‘Door z’n eenvoud heeft de boodschap alle kracht in zich. Iedere dag worden grenzen overschreden. Militairen staan pal voor onze vrijheid en onze waarden.’