Het verhaal van Waterschap Zuiderzeeland
Waterschap Zuiderzeeland wil een communicatieve, open en transparante organisatie zijn, zichzelf profileren als interessante werkgever én waterbewustzijn bij de inwoners van Flevoland, Overijssel en Friesland verhogen. Dat vroeg om een corporate story!
In diverse sessies lieten we medewerkers van Waterschap Zuiderzeeland aan het woord over hun motivatie om voor het waterschap te (blijven) werken. Op basis van die gesprekken schreven we twee conceptverhalen die we uitgebreid testten bij sessiedeelnemers, bijna honderd inwoners en inhoudelijk experts. Zo ontstond een krachtig organisatieverhaal waarin waterschappers zich herkennen.
Opdrachtgever Laurina presenteerde het organisatieverhaal trots en enthousiast. ‘De pay-off ‘Water beweegt ons’ is de kern van ons verhaal. Vorige week toen het water hoog stond en tegen de dijken sloeg, steeg mijn adrenaline. Ik merkte: water beweegt mij echt.’
Hoe vaker ik het verhaal lees en hoor, hoe mooier het wordt. Hoe meer ik erbij voel. De cadans is prachtig.
Wouter Slob, Directeur Waterschap Zuiderzeeland