Mediacampagne eHerkenning

eHerkenning groeit uit tot dé standaard voor inloggen bij overheidsorganisaties als UWV, Belastingdienst en RDW. Sabel droeg met concept en copy bij aan een mediacampagne die ondernemers oproept het inlogmiddel snel aan te vragen.

De wens: de naamsbekendheid van e-Herkenning vergroten
Om namens je bedrijf in te loggen bij een overheidsorganisatie, heb je steeds vaker eHerkenning nodig. Het aantal publieke instanties dat eHerkenning vereist neemt rap toe. Hoog tijd dus, zo besloot Logius (de dienst digitale overheid van het ministerie van BZK), om ondernemers te informeren over het inlogmiddel en te stimuleren een aansluiting te regelen.

Het idee: een campagne met een ijzersterke pay-off
Samen met de vakbroeders en –zusters van Logius en branding agency Today ontwikkelde Sabel een reclamecampagne voor social media en radio. De kernboodschap: bij steeds meer organisaties moet je eHerkenning hebben, dus vraag jouw inlogmiddel zo snel mogelijk aan. Onze copywriters vertaalden dat advies naar de pay-off ‘Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar’. Een krachtig zinnetje, al zeggen we het zelf. Ritmisch en rijmend geeft het een gevoel van urgentie.

De pay-off was onder meer te horen in drie radiocommercials. Daarin wezen we ondernemers op het doel van eHerkenning – het veilig uitwisselen van vertrouwelijke gegevens – én riepen we op tot een rap bezoek aan eherkenning.nl voor info en aanvraag. Ook op social media vertelden we dat verhaal in een reeks herkenbare advertenties, banners en animaties.

Het resultaat: vele clicks, likes en aanmeldingen
De commercials werden gehoord, de advertenties gezien. En hoe! Zowel op Twitter als op LinkedIn scoorde de mediacampagne boven verwachting, met meer clicks dan gehoopt, resulterend in een stijgend aantal unieke bezoeken aan de eHerkenning-website. En belangrijker nog: de leveranciers van eHerkenning zagen de hoeveelheid aanvragen voor het inlogmiddel in de campagneperiode maand na maand oplopen.

‘De campagne bestond uit drie fasen. Elke fase trapten we af met een korte brainstorm’, zegt Logius. ‘Creatief denken over tekst en beeld – efficiënt en geconcentreerd – vormde de basis voor een campagne die zijn vruchten heeft afgeworpen. Een fantastische samenwerking.’

Ook behoefte aan krachtige copy voor je mediacampagne? Bel Danny voor een sterk advies.



7 ADVIEZEN VOOR EEN JAARVERSLAG MET MEER IMPACT

Download onze whitepaper en ga direct aan de slag met de nieuwste inzichten en mogelijkheden voor jaarverslaggeving.

Download whitepaper