Contentstrategie Digitale Werkplek UWV

Een intranet vol relevante verhalen die medewerkers prikkelen.

De wens
Alle 18.000 UWV’ers die de computer opstarten, komen binnen op de digitale werkplek (DWU). Daar vinden ze álles wat ze nodig hebben om hun werk te kunnen doen. En een beetje meer. Want DWU moet informeren, inspireren, verbinden én uitnodigen tot discussiëren. Dat vraagt om een sterke contentstrategie.

Het idee
Om DWU aantrekkelijk te maken en te houden, maakt de centrale redactie samen met Sabel een contentkalender. Een nieuw idee voor een artikel, video of beeld verschijnt daar niet zomaar in. Is het actueel, relevant en prikkelend? Grijpt het collega’s bij de kladden en brengt het ook nog iets bij ze teweeg?

In de contentkalender komen behalve DWU-artikelen ook andere communicatiemiddelen aan bod. Zo kan een actueel thema worden ingeleid met een prikkelende liftposter, leiden tot discussie in een scherpe stelling en persoonlijk worden gemaakt met een podcast.

Het resultaat
De contentstrateeg en tekstschrijvers van Sabel zijn inmiddels bijna zélf UWV’ers geworden. We leveren wekelijks content voor DWU, in de vorm van pakkende interviews en inhoudelijk sterke verhalen. We houden de kwaliteit van onze content scherp in de gaten en letten op het juiste gebruik van de UWV-huisstijl. Zo leveren we altijd iets dat bij de strategie van deze organisatie past.

Jelle de Boer, redacteur Concerncommunicatie UWV: ‘We houden elkaar scherp op strategie, inhoud en vorm. Met klinkend resultaat.’

Ook meer maken van je intranet en je interne communicatie? Bel Viona voor een ijzersterke contentstrategie.

Zoeken:

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact