Boek

Een boek voor UWV over vertrouwen in vakmanschap

Topmanagers van UWV legden verantwoording af over de invoering van een nieuwe strategie. Onze contentspecialisten maakten er een felbegeerd boek van.

UWV ontwikkelde een nieuwe interne strategie: ‘Vertrouwen in vakmanschap’. Een aanpak die van leidinggevenden verlangt dat zij minder leiden en meer begeleiden.
Onze redacteuren doken in de complexe ontstaansgeschiedenis van UWV voor een longread over aanleiding en context van de nieuwe strategie. Onze storytellers voerden gesprekken met alle 16 leidinggevenden van UWV, om hun vaak zeer persoonlijke verhalen mét of namens hen op papier te zetten. Samen met ervaren illustratoren vingen we de woorden van onze schrijvers in fantasievolle en kleurrijke beelden.

Het 128 pagina’s tellende gedrukte boek ging ook naar onze belangrijkste stakeholders en als e-book kwam het terecht bij alle 20.000 medewerkers. Voor nieuwe collega’s is het zelfs verplichte kost: zij krijgen een exemplaar tijdens de introductiedagen.

Sabel beantwoordde onze wat vage vraag om een papieren verantwoordingsuiting te maken met een even creatieve als concrete communicatieaanpak. Het bureau verzorgde vervolgens het hele traject, van eerste brainstorm tot laatste controle. En het resultaat mag er zijn: een toegankelijke en verrassende vertaling van onze strategie in een prachtig geïllustreerd boek. Een zeer gewild item.

Kees Diamant, hoofdredacteur corporate media bij UWV

Ook je relaties verrassen met een unieke verhalenbundel?

Neem contact op met Viona