Jaarverslag: minder moeite, meer impact

Maak je jaarverslag met minder moeite en zorg voor meer impact. Gratis whitepaper met adviezen voor communicatieprofessionals die aan de slag gaan met het (digitale) jaarverslag of jaarbericht. Tips over (redactioneel) productieproces, contentstrategie, reporting-strategie, continuous reporting, realtime reporting en storytelling.

Het jaarverslag: voor veel communicatieafdelingen voelt het als een verplicht nummer. Of je nou bij de overheid werkt, bij een woningcorporatie, een grote multinational of een ambitieus MKB-bedrijf. Vrijwel elke organisatie publiceert elk jaar een jaarverslag of jaarbericht. Meestal is het veel werk, gedoe en stress om alle input bij elkaar te krijgen en daar een correct jaarverslag van te maken. En als het dan eindelijk klaar is, is het nieuwe jaar vaak al op de helft en zit eigenlijk niemand meer te wachten op ‘oud nieuws’.

Reporting-strategie, productieproces, redactie, thema en concept – allemaal belangrijke aandachtspunten voor jouw jaarverslag

Geen wonder dat veel communicatieprofessionals op zoek zijn naar slimmere oplossingen voor het (online) jaarverslag of jaarbericht. Daarbij stuit je al snel op veel vragen. Hoe zorg je ervoor dat je jullie jaarverslag snel kunt publiceren? Hoe benut je de mogelijkheden van bijvoorbeeld continuous reporting, realtime reporting en storytelling? Hoe ontwikkel je een effectieve reporting-strategie? Welke rol kan storytelling betekenen voor het jaarverslag van jouw organisatie? En hoe organiseer je het (redactionele) productieproces en de planning zo handig mogelijk als de input voor het jaarverslag uit alle hoeken van de organisatie moet komen? Van Bestuur en directie, tot Finance, HR, Marketing en R&D? En op uiteenlopende beleidsthema’s (en dus jaarverslagthema’s) als strategie, beleid, innovatie, duurzaamheid, inclusie, MVO, risk management, governance?

Gratis e-paper ‘7 adviezen voor een jaarverslag met minder moeite en meer impact’

Sabel Communicatie helpt je graag met jouw jaarverslag of jaarbericht. Maak van je verslag een uitgelezen gelegenheid om het verhaal van je organisatie te vertellen, écht transparant te laten zien hoe je organisatie ervoor staat en meer impact te creëren. Met ook nog eens veel minder moeite. Hoe je dat doet? We vertellen het je graag in onze gratis e-paper ‘7 adviezen voor een jaarverslag met minder moeite en meer impact’.

Vraag de gratis whitepaper aan