Boeken worden stiekem ook op hun kaft beoordeeld

Contentcreatie

Bij het maken van content gaat het net zo goed over de inhoud als over de verpakking.

Eerst even over de inhoud
‘Content’. Nare term. Klinkt als vulling. Woorden om de woorden, door robots geschreven langs de meetlat van de search engine optimization. Er moet wat staan, maar er staat niks.

Probeer daarmee maar eens om je collega’s warm te krijgen voor een koersverandering. Of draagvlak te creëren bij mensen uit je omgeving voor nieuw beleid van je organisatie.

Nee, dan klinkt ‘inhoud’ beter. Al was het maar omdat het vandaar een kleine stap is naar ‘inhoudelijk’. Naar een tekst die ergens over gaat. Zinnen die een samenhangend geheel vormen. Woorden die door een schrijver van vlees en bloed met het hart en met het koppie achter elkaar zijn gezet.

Of je nu werkt aan je jaarverslag of je website, een beleidsplan of een nieuwsbrief, het script voor een video of een toelichting in een infographic – wij denken, schrijven en schrappen met je mee. Met als resultaat een sterke tekst die woorden geeft aan jouw verhaal. En is die tekst voor online gebruik? Dan zorgen wij dat hij tussen de regels door alles biedt waar Google blij van wordt.

Dan iets over de verpakking
Maar ja, dan heb je dus dat lekkere lapje tekst. Hoe verleid je je doelgroep daarna om er hun tanden in te zetten? Hoewel een bekend spreekwoord het afraadt, beoordelen mensen een boek stiekem toch op de kaft. En zoals een beetje boek daarom een krachtige kaft heeft, hoort een goede tekst in een passende vorm. Passend bij het verhaal, het doel en de doelgroep.

Is jouw doel bijvoorbeeld om een gevoel over te brengen op je klanten? Of om een complexe boodschap te verduidelijken? Verpak je verhaal dan in een animatie, korte documentaire of corporate video. Voor het stimuleren van een wij-gevoel onder je collega’s, het verstevigen van de band tussen je organisatie en je klant kan een digitaal of gedrukt magazine wonderen doen. En wil je je boodschap met feiten en cijfers onderbouwen? Een infographic verandert taaie kost in een fraai banket.

Samen vertalen we zo je kernboodschap naar een visuele vorm. Naar een verleidelijke verpakking voor een inhoudelijk verhaal.

Voel je wat voor een inhoudelijk gesprek in een aantrekkelijke omgeving? Maak een afspraak en plof bij ons neer in Bilthoven.

Redactie en tekstschrijven
• Concept en copy
Vormgeving en dtp
• Visuele storytelling

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact