Grand Prix-nominatie voor magazine over UWV-strategie

Genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing met een krachtig magazine vol verhalen die de UWV-strategie tot leven brengen.

De wens: een campagne voor de eigen medewerkers
Vanuit de strategie ‘Vertrouwen in vakmanschap’ heeft UWV de arbeidsmarktcampagne ‘zinhoud’ opgezet. Ga je voor UWV werken? Dan doe je ZINvol werk met een inHOUDelijke uitdaging. Omdat het ook voor bestaande medewerkers inspirerend is om stil te staan bij de ‘zinhoud’ van hun werk, wil UWV dit ook bínnen de organisatie tot leven brengen.

Het idee: een personeelsmagazine vol echte verhalen
De strategie ‘Vertrouwen in vakmanschap’ en het concept ‘zinhoud’ vertalen we door naar verschillende middelen. Een belangrijk middel: een nieuw personeelsmagazine. Echte verhalen staan centraal in de formule. In krachtige teksten, spannend beeld en aantrekkelijke vormgeving maken we zinhoud van een woord een werkelijkheid. De leidraad voor álle onderwerpen en rubrieken in de formule zijn de strategie ‘vertrouwen in vakmanschap’, ‘zinvol werk’ en ‘inhoudelijke uitdaging’ of een combinatie daarvan.

Dat wat schuurt, gaat hand in hand met dat wat goed gaat en soepel loopt. Een geloofwaardig, herkenbaar en opiniërend magazine dat medewerkers aan het denken zet en hen trots maakt op UWV.

Het resultaat: lof van de lezers en een Grand Prix-nominatie
In het lezersonderzoek wordt het magazine geprezen om zijn geloofwaardigheid, de herkenbaarheid en het grote menselijke component in de verhalen. Een greep uit de reacties:

‘Inspirerend, veelzijdig, mooie artikelen, die ook tot nadenken aanzetten. Dank.’

‘Ons werk is niet altijd te zien, vaak komen we negatief in het nieuws, dit geeft ons moed en weten we weer waar we het voor doen.’

‘Het is Sabel en UWV gelukt om een waardige opvolger te produceren van het voormalige prijswinnende personeelsmagazine (Jij&UWV), namelijk: Zinhoud Magazine. De inhoud van dit magazine is gelinkt aan de strategie van UWV en vernoemd naar de nieuwe kernpropositie ‘Zinvol en uitdagend werk’ (bij elkaar opgeteld: ‘Zinhoud’). Aan de uitvoering (onderwerpkeuze, fotografie, vormgeving) kun je zien dat dit blad met liefde is gemaakt en het resultaat is van een geslaagde samenwerking tussen bureau en opdrachtgever.’

Voor een magazine dat medewerkers raakt; bel Viona!



7 ADVIEZEN VOOR EEN JAARVERSLAG MET MEER IMPACT

Download onze whitepaper en ga direct aan de slag met de nieuwste inzichten en mogelijkheden voor jaarverslaggeving.

Download whitepaper