Sabel ontwikkelt huisstijl met verbindings-e

Sabel tekende voor de nieuwe huisstijl van Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. Het werd een huisstijl met een verbindende rol voor de letter e.

De wens
Logeion mag dan de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie ter wereld zijn, ze kent ook een rijke traditie van vernieuwing. De afgelopen jaren stond die in het teken van focus. In een organisatieverhaal verwoordde Logeion nog eens extra puntig haar rol: bijdragen aan een sterker vak, een zelfbewuste beroepsgroep en een aantrekkelijke beroepsorganisatie. Aan Sabel vroeg ze om deze kernwaarden te verbeelden in een kersverse huisstijl.

Het idee
De nieuwe jas kenmerkt zich niet alleen door de frisse steunkleuren lilarood, oranje, blauw en groen, ze rust ook voor een belangrijk deel op letters. Stoere kapitalen die het belang van Logeion symboliseren voor de ontwikkeling van het vak en zijn professionals. Letters als de hoofdletter L. Rechtsboven vormt die een stevige hoek en fungeert hij bovendien als pijl die richting geeft.

Misschien wel de belangrijkste symboliek schuilt in de E. Waar Logeion zich in het hart van het vak positioneert, staat de E in het centrum van de naam. En in het midden van de E zelf zien we waar het allemaal om draait: Sabel trok het dwarsbalkje iets los van de letter en maakte er zo een verbindingsstreepje van. Eén streepje dat alle 4.000 leden van de organisatie ‘samenbrengt’.

Het resultaat
Tot zover onze uitleg. Want bij Logeion hebben ze natuurlijk helemaal gelijk als ze zeggen dat een goede huisstijl geen toelichting nodig heeft. ‘De nieuwe stijl staat als een huis. Onze doelstelling om een look-and-feel neer te zetten die past bij een krachtig en eigentijds Logeion, is in alle opzichten geslaagd.’

Ook een pakkende huisstijl nodig die voor zichzelf spreekt? Bel Michel!

Zoeken:

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact