In een magazine vol verhalen over werken en leven in tijden van corona, tonen medewerkers uit verschillende fabrieken en kantoren in de Benelux hun PepsiCo-hart.
De wens: organisatie-DNA uitdragen in coronatijd
Hoe communiceer je in tijden van corona? Ook, of eigenlijk juist, in tijden van crisis wil PepsiCo dat alle collega’s als één PepsiCo zijn. Dat ze elkaar begrijpen, steunen en volgens ‘The PepsiCo Way’ samenwerken. Onder hoge druk komt vaak het puurste gedrag bij mensen naar boven. Dus hoe mooi is het dan dat het organisatie-DNA in coronatijd bij alle medewerkers te zien is? Daarom wil PepsiCo dat DNA intern trots en dankbaar uitdragen.
Het idee: een COVID-19-editie van het personeelsblad
Voor een speciale editie van het personeelsblad PepTalk interviewden we medewerkers uit alle fabrieken en kantoren in de Benelux. Over hoe ze de coronacrisis persoonlijk het hoofd bieden (“Ik denk dat nu de hele organisatie mijn zoontje al eens door het beeld heeft zien schuiven in een overleg.”). Maar ook over hoe hun werk in deze tijd voor ze is (“Toen onze directeur een oproep deed dat wij het in de fabriek druk kregen en wel wat hulp konden gebruiken, kwamen er tientallen aanmeldingen van mensen van kantoor. Het was werkelijk hartverwarmend. Die bereidwilligheid om een ander te helpen, dat bevestigt mijn gevoel dat we bij PepsiCo een familie zijn. Hier komen we zeker weten sterker uit.”)
We vroegen ook specifiek naar de gedragingen die PepsiCo als bedrijf belangrijk vindt: de PepsiCo Way. Hoe handelen medewerkers daar nu in de praktijk naar? (“Juist nu geeft de PepsiCo Way houvast. We zijn niet allemaal bij elkaar, maar toch zijn we wij.”) En wat zien ze om zich heen gebeuren? (“Het valt mij op dat in deze crisissituatie alle PepsiCo-behaviours heel natuurlijk naar voren komen. Ze zitten dus écht in ons DNA.”).
Het resultaat: aanstekelijke trots
Nederlands-, Frans- en Engelstalige magazines vol herkenbare ervaringen, aanstekelijke trots en de identiteit van PepsiCo-medewerkers.
Wil jij de virtuele verbinding tussen je collega’s ook verdiepen? Bel Judy!