Sabel presenteert: het Voel-Je-Snel-Weer-Thuis-Op-Kantoor-Pakket

Nog even en je eerste medewerkers melden zich voorzichtig terug op kantoor. Weer een transitie die veel van hen en je interne communicatie vraagt. Sabel Communicatie biedt je een modulaire mix van ondersteunend advies en kant-en-klare content. Een handig bouwpakket vol gewichtige informatie, (h)erkende emoties en luchtig amusement over werken in het anderhalvemeterkantoor.

Gewichtige informatie en luchtig amusement
We helpen je bij concrete, huishoudelijke mededelingen, en om alles in goede banen te kunnen leiden. Bij belangrijke regels over handen wassen, rechts houden en maximale aantallen collega’s per kamer en in de lift. Maar ook bij content met een knipoog, zoals een routebeschrijving naar kantoor (‘Weet je de weg nog?’), de do’s-and-don’ts van ‘analog conferencing’ (‘Praat gewoon weer door elkaar heen’) en stickers voor op de webcam van een collega (‘Ik zie je liever even live’).

Met je eigen boodschappen én de bouwblokken van Sabel stel je in een handomdraai bijvoorbeeld een digitaal of gedrukt magazine samen dat kleur en houvast geeft op de eerste dagen terug op kantoor.

(H)erkenbare emoties
De afgelopen tijd heeft écht wat met mensen gedaan. En met het ‘nieuwe normaal’ komt er weer veel op ze af. Hoe communiceer je daarover? Hoe geef je aandacht aan de tegenstrijdige mix van opluchting en angst? Als niet iedereen gelijk terug naar kantoor mag, hoe zorg je dan dat niemand zich buitengesloten of zelfs gediscrimineerd voelt? En wat nou als iemand het eigenlijk nog te spannend vindt om naar kantoor te komen?

Het kan mensen ook goed doen om waardering en erkenning te krijgen voor hun inzet en flexibiliteit. En hérkenning, in ervaringen en gedachten van collega’s. Waar kijken zij het meest naar uit nu ze weer terug kunnen naar kantoor? Wat maakte de afgelopen periode lastig? Hoe maken ze van geleerde lessen échte veranderingen en gaan ze sterker de volgende fase in? En hoe uitte de bedrijfsstrategie zich onder druk? Zit die in de genen?

In bijvoorbeeld verhalenreeksen geven we woorden van trots, frustratie, opluchting en dank allemaal een plek.

Ga je voor kant-en-klaar of à la carte?
We begrijpen wat er op je afkomt en denken graag met je mee over jouw communicatie-uitdagingen. Van strategie tot los communicatiemiddel en alles ertussenin.

Een voorproefje van wat we voor je in de mix kunnen gooien?
Denk aan:

  • een magazine dat mensen blijvend verbindt en relevante informatie biedt;
  • een herkenbare verhalenreeks, over de belevenissen van collega’s;
  • een interactieve infographic, waarin je overzichtelijk alle regels en routes in je pand terugvindt;
  • een virtuele tour door het aangepaste pand;
  • online banners en papieren posters;
  • deurmatten met opdruk (‘Welkom terug’) en een welkomstdrankje op het bureau;
  • een intranetprojectsite met alle informatie en een vraagbaak;• een coronatoolkit voor (hr-)managers;
  • we richten zelfs een complete ontwenningskamer in, huiselijk ingericht én met een videoverbinding, voor collega’s met heimwee;
  • … en nog veel meer.

Interesse? Neem contact op met Annelies of Michel voor een online afspraak.



7 ADVIEZEN VOOR EEN JAARVERSLAG MET MEER IMPACT

Download onze whitepaper en ga direct aan de slag met de nieuwste inzichten en mogelijkheden voor jaarverslaggeving.

Download whitepaper