Sabel Communicatie
Sabel Communicatie
18 november 2016

Sabel Communicatie wint Gouden Award Content Marketing 2016

Eén Gouden Award Content Marketing en één nominatie voor een deelbekroning: dat sleepte Sabel Communicatie in de wacht bij de Grand Prix Content Marketing. Onze communicatie voor het Rijkswaterstaatproject Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) en het bijbehorende online bezoekerscentrum kwam als beste strategie & uitvoering uit de bus. We wonnen de hoofdprijs: een Gouden Award ‘Not for profit’.

De Grand Prix Content Marketing reikt jaarlijks prijzen uit voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties van de Benelux. Dit jaar was het recordaantal van 190 inzendingen ontvangen. Tijdens de finale op 17 november werd bekend welke genomineerden zich de winnaars van 2016 mogen noemen. Sabel Communicatie was twee keer genomineerd en won uiteindelijk één hoofdprijs.

De prijsuitreiking

Beste kanaaloverstijgende strategie

Het SAA-project van Rijkswaterstaat won een Gouden Award voor beste strategie ‘Not for profit’. Tussen Schiphol, Amsterdam en Almere verbreedt Rijkswaterstaat de snelwegen. De werkzaamheden zijn zeer grootschalig en indrukwekkend, en zorgen voor boeiende wetenswaardigheden. We vertellen deze verhalen aan omwonenden en andere geïnteresseerden en informeren en fascineren zo over het grootste wegenbouwproject van Nederland.

Online bezoekerscentrum SAA

Rijkswaterstaat heeft speciaal voor SAA een online bezoekerscentrum in het leven geroepen. Sabel Communicatie verzorgt hiervoor alle content: van verhalen die lokale doelgroepen en weggebruikers raken, tot verkeersinformatie en het beantwoorden van publieksvragen. Mede dankzij het online bezoekerscentrum is de bekendheid bij omwonenden in drie jaar tijd gestegen van 65% naar 80%. En dat werd erkend.