Sabel Communicatie
Sabel Communicatie
14 oktober 2016

Dubbele nominatie voor Sabel Communicatie bij vakprijs voor contentcommunicatie

Sabel Communicatie is met haar communicatiewerk voor een van de grootste projecten van Rijkswaterstaat tweemaal genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing 2016: voor de beste kanaaloverstijgende strategie ‘Not for profit’ en voor het beste online platform. Op 17 november worden de uiteindelijke winnaars bekend gemaakt van deze vakprijs voor de beste contentcommunicatie van Nederland.

grandprixgenomineerd_751x574

Communicatie rond weguitbreidingen Schiphol-Amsterdam-Almere

Het Programma Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) is de grootste weguitbreidingsuitdaging van Rijkswaterstaat. De werkzaamheden zijn groots, fascinerend en zitten boordevol mooie verhalen en wetenswaardigheden. En die vormen de basis voor veel (publieks)communicatie.

Sabel Communicatie verzorgt sinds 2014 de programmabrede en projectcommunicatie, én maakt de middelen voor de publiekscommunicatie. Het grootste deel van deze werkzaamheden bestaat uit contentcommunicatie via een online bezoekerscentrum.

Award beste contentmarketingstrategie not for profit

De eerste nominatie ontving Sabel Communicatie voor de contentmarketingstrategie in zijn geheel: van strategie en doel tot middelen en effecten. De communicatiestrategie van Rijkswaterstaat in het SAA-project stoelt op twee pijlers: informeren en fascineren. Met als kernboodschap: “Dit is uniek en gaat gepaard met veel hinder; wees voorbereid.” Uit de jaarlijkse publieksmonitors van SAA blijkt dat de bekendheid bij omwonenden in drie jaar tijd steeg van 65% naar 80%.

Nominatie deelbekroning beste online platform

Naast awards reikt de jury van de Grand Prix Content Marketing ook deelbekroningen uit voor specifieke terreinen van contentmarketing. In de categorie beste online platform nomineerde zij ook het werk van Sabel Communicatie voor SAA en het online bezoekerscentrum.

Voor dit online bezoekerscentrum verzorgt Sabel Communicatie alle content. Van het brengen van verhalen die lokale doelgroepen en weggebruikers raken tot het delen van verkeersinformatie en het beantwoorden van publieksvragen.

Een gedetacheerde webredacteur van Sabel Communicatie beheert het online bezoekerscentrum, inclusief de socialmediakanalen. Het online bezoekerscentrum trekt wekelijks zo’n 12.000 bezoekers. Een video over de nieuwe spoorbrug bij Muiden werd ruim 400.000 keer bekeken.