23 oktober 2014

10 november: Christiaan spreekt tijdens bijeenkomst van Logeion

Een goede website geeft antwoord op de vraag van de bezoeker. Maar verschillende bezoekers hebben verschillende vragen. Hoe weet je bijvoorbeeld zeker wat burgers op de site van jouw gemeente komen doen? En hoe zorg je ervoor dat je écht inzicht krijgt in wat je bezoekers het belangrijkste vinden?

Op 10 november vertelt Christiaan Lustig over het model ‘Toptaken’ dat organisaties helpt inzicht te krijgen in de ‘customer journey’ die klanten, burgers, relaties of medewerkers (intranet) bij hun zoektocht doorlopen. En hij laat zien hoe je de ‘touch points’ tussen klant en organisatie inzichtelijk maakt en kan verbeteren op het vlak van dienstverlening en communicatie. Met veel aansprekende voorbeelden uit zowel het overheidsdomein als uit het bedrijfsleven.

Ervaringsdeskundigen aan het woord

Aansluitend vertellen Sabrina ter Heijden (projectleider bij gemeente Lansingerland) en Xandra Selier (eindredacteur contentredactie en vervangend projectleider bij gemeente Lansingerland) hoe de nieuwe website van gemeente Lansingerland tot stand is gekomen. Verder leggen ze uit waarom er gekozen is voor toptaakonderzoek, hoe de resultaten vertaald zijn naar een nieuw design voor de website en hoe de politieke en organisatieambities het gebruik van toptaken hebben beïnvloed? Ook vertellen ze hoe de navigatietest (‘tree test’) en gebruikerstest (usabilitytest) hebben geholpen hun website verder te verbeteren. Ze sluiten af met een blik op de toekomst; de verdere ambities van de gemeente op het gebied van online communicatie.

Kortom: een pracht van een gelegenheid om veel te horen over toptaken, en hoe je dit op een juiste wijze binnen je organisatie kan verankeren.

 

Agenda

15:00 – 15:05
  Welkom
15:05 – 16:00
  Keynote ‘Toptaken’ door Christiaan Lustig
16:05 – 16:45
  Case gemeente Lansingerland
16:45 – 17:15
  Vragenronde en discussie
17:15 – 17:30
  Afsluiting door Christiaan Lustig
17:30 – 18:00
  Borrel en netwerken

Kosten

Een ticket voor niet-leden is €65,00. Klanten van Sabel Communicatie mogen een ticket aanschaffen voor de ledenprijs. Deze bedraagt €37,50. Kosteloos annuleren kan tot en met 2 november.

Voor wie is deze bijeenkomst bedoeld?

De bijeenkomst is bedoeld voor communicatieprofessionals binnen de lokale overheid  en alle vakgenoten die geïnteresseerd zijn in klantgerichte websites.