Toptaken

Waarvoor komen bezoekers naar je website of intranet?

Je wilt je website of intranet gebruiksvriendelijk inrichten. Maar waarvoor komen bezoekers eigenlijk vooral? Je kunt uit statistieken één en ander afleiden. Nog beter: vraag het je doelgroep zelf, met toptaakonderzoek.

De 5 toptaken van bezoekers helpen je prioriteren

Welke taken die bezoekers op je website of intranet uit willen voeren, zijn essentieel? Door de toptaken te onderzoeken, kun je prioriteren. De toptaken geef je voorrang op de homepagina, in het menu en bij het ontwikkelen van functionaliteiten.

Zo werkt toptaakonderzoek

  • Op basis van gesprekken met je doelgroep stellen we een takenlijst op
  • Bezoekers stemmen online op hun 5 belangrijkste taken
  • Het resultaat: de 4 tot 6 taken die het grootste deel van je doelgroep van je vraagt

De toptaken gebruik je vervolgens bij het ontwerpen van de navigatiestructuur en de homepagina van je website of intranet.

Exclusief partner van Gerry McGovern

Sabel Communicatie is voor Nederland exclusief partner van Gerry McGovern, de grondlegger van het toptaken-gedachtegoed. We werken samen met partners in de VS en Canada, Noorwegen en Zweden, het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland. En hebben toegang tot benchmark-gegevens van duizenden organisaties.

Uitgelichte cases: toptaakanalyse

Onze blogs over toptaakanalyse