Corporate story

Het waarom van je organisatie

Waar te beginnen als je (opnieuw) na gaat denken over je interne of externe communicatie? Hoe raak je een snaar bij je doelgroep? Hoe verbind je je medewerkers met je organisatie?

Deze vragen brengen je bij het waarom van het bestaan van je organisatie. Een corporate story helpt je om een eenduidig verhaal over dit waarom naar buiten te brengen.

De oorsprong van een corporate story

In vijf stappen komen we samen tot de corporate story van jouw organisatie:

  1. In een startgesprek bespreken we het proces en bepalen we de doelen.
  2. Samen verzamelen we relevante input voor de corporate story, die vaak al aanwezig is, zonder dat je het doorhebt.
  3. In groepsgesprekken met medewerkers stellen we fundamentele vragen als ‘waarom werk je bij deze organisatie?’ en ‘waarom bestaat deze organisatie?’ Zo komen mooie verhalen, trots en eerlijkheid naar voren, die we verwerken in conceptverhalen.
  4. De conceptverhalen testen we bij de medewerkers. Aanvullend testen we eventueel associaties bij bepaalde woorden en zinnen.
  5. Het beste concept wordt uitgewerkt en gepresenteerd, meestal als video of animatie. Eén zin uit de corporate story wordt de slogan, die op verschillende manieren ingezet kan worden in je organisatie.

Een verhaal dat bindt

Een corporate story verbindt alle onderdelen van je organisatie: het raakt het hart en gaat gegarandeerd verschil maken.

Bel of mail Johannes van de Bank.

Meer weten over corporate stories?

Bel of mail Johannes van de Bank.

Uitgelichte case: corporate story