Contentstrategie

Organiseer en plan je content

Met alleen een gebruiksvriendelijke website of app, of andere online kanalen ben je er nog niet. Het is belangrijk om ook goed na te denken over de content: één van de basisaspecten voor heldere communicatie.

Welke content heb je waarvoor nodig?

Uiteraard moet je bepalen in welke vorm je content aanbiedt, maar er zit nog een stap vóór. Het is namelijk goed om na te denken over de pijlers en uitgangspunten voor content: de contentstrategie.

Denk maar eens na over de volgende vragen: Wat wil je uitstralen als organisatie? Welke tactieken zet je in zodat je klant de content leest, bekijkt, deelt, actie onderneemt? Wat heeft je doelgroep nodig?

Al deze vragen beantwoord je in de formulering van de contentstrategie. En ondanks het woord ‘strategie’ kijken we ook naar het operationele aspect.

Maak je content meetbaar

Hoe je deze strategie als organisatie of communicatieafdeling het beste kunt uitvoeren, en hoe je  in kaart brengt welke kanalen je waar, wanneer inzet, met optimale inzet van de content.

Al deze zaken bespreken we met je. In werksessies, waarbij de contentstrategie gaandeweg vorm krijgt. Zodat je verder kunt, handvatten hebt om je online communicatie scherper in te richten. En je acties meetbaar kunt maken.

Communicatie-uitdagingen?

Naast contentstrategie kunnen we je ook helpen met allerlei andere communicatiediensten.

Neem contact op met Johannes

Meer weten over contentstrategie?

Neem contact op met Johannes

Dit zijn onze contentstrategen.

Ze staan klaar om je te helpen.

Even strategisch sparren over je content?

Vraag een gratis adviesgesprek aan.