Content audit

Ontdek de kwaliteit van je content

Hoe goed is de content van je online of offline middelen? Een lastige vraag, want er zijn veel factoren van invloed op contentkwaliteit. Een contentaudit geeft hier antwoord op. Tijdens de audit beoordelen onze specialisten de content op factoren als doelmatigheid, toon, stijl, vindbaarheid en leesbaarheid. Zodat je inzicht krijgt in de kwaliteit. En op basis daarvan actie kunt ondernemen.

Onderzoek je content, voordat je gaat vernieuwen

Een contentaudit voeren we meestal uit aan de vooravond van een groot vernieuwingstraject. Denk aan het ontwikkelen van een nieuwe website, kennisbank of intranet. Bij zo’n traject is het namelijk lastig om te bepalen welke content 1-op-1 mee gaat, welke content afvalt of aangepast moet worden.

Systematische beoordeling van content

In de contentaudit beoordelen we de kwaliteit, doelmatigheid, begrijpelijkheid, toon, stijl, vindbaarheid en leesbaarheid. Het resultaat is een schematisch overzicht waarin alle secties, pagina’s, artikelen en contenttypen een rapportcijfer krijgen.

Concrete adviezen waarmee je verder kunt

De contentaudit bevat niet alleen een beoordeling: we geven ook concrete aanbevelingen om de content te verbeteren. Zodat redacteuren direct aan de slag kunnen om de kwaliteit te verbeteren.

Communicatie-uitdagingen?

Naast contentaudits kunnen we je ook helpen met allerlei andere communicatiediensten.

Onze blogs over content audits

Vincent vertelt je er alles over

Systematische beoordeling?

Vincent vertelt je er alles over