Online strategie VluchtelingenWerk Nederland

VluchtelingenWerk Nederland behartigt de belangen van vluchtelingen en asielzoekers in Nederland. Sabel Communicatie ontwikkelde voor VluchtelingenWerk Nederland een online strategie, zodat zij deze doelstelling ook digitaal zo effectief mogelijk na kunnen streven.

Organisatiedoel en gebruikerswensen als pijlers

Om een effectieve online strategie te ontwikkelen, analyseerden we eerst de organisatiedoelstellingen en gebruikerswensen. De doelstellingen en wensen bij elkaar optellend, kwamen we tot een online strategie voor VluchtelingenWerk Nederland.

Strategieontwikkeling

We startten met diverse workshops met de medewerkers van VluchtelingenWerk Nederland. We bespraken de online activiteiten van de organisatie en zorgden dat deze een plek kregen in de online strategie. Wij gaven bewust aandacht aan de betrokkenheid van de verschillende regio’s van VluchtelingenWerk, om een breed draagvlak binnen de organisatie te creëren.

“Wij wilden een nieuwe website, maar we kregen veel meer van Sabel: een online strategie voor VluchtelingenWerk Nederland. Onze prachtige nieuwe website (met design van Sabel) vormt de spil van die strategie, maar al onze online activiteiten hebben er een effectieve plek in gekregen. Onze online kracht is sindsdien enorm toegenomen. Zo is het websitebezoek meer dan verdubbeld.”

– Frank van der Meer, VluchtenlingenWerk Nederland

Werken op basis van strategie

Het concept van de website konden we vervolgens baseren op het vooronderzoek en de strategische keuzes die wij gemaakt hadden. We formuleerden een contentstrategie en werkten het interactieontwerp en design uit. Met de online strategie en het websiteconcept heeft VluchtelingenWerk Nederland nu heldere richtlijnen voor al haar online activiteiten en voor de realisatie van de nieuwe website.

Meer weten over de strategie