Een interactieve infographic voor ARN

Een auto gaat gemiddeld na 18 jaar naar de ‘sloop’, oftewel naar het autodemontagebedrijf. Het hele recyclingproces wil ARN (voorheen Auto Recycling Nederland) graag in beeld brengen op de website. Sabel Communicatie maakte er een interactieve infographic van: het sloopproces in bewegende beelden.

Illustratiestijl kiezen

Het proces was al afgebeeld in een infographic. Voor het invoegen van bewegende onderdelen was een andere stijl nodig. Dat hebben we ARN laten zien aan de hand van voorbeelden. We adviseerden een 2D-illustratiestijl. Deze stijl biedt ruimte voor het invoegen van informatie, pop-ups, grafieken en animaties.

Elementen laten bewegen

De vormgever heeft het proces vastgelegd in een mooie illustratie. Alle onderdelen van het proces zijn uitgetekend: een auto, een vrachtwagen, het demontagebedrijf, het shredderbedrijf en de PST-fabriek. De online specialist bracht elementen uit de illustratie in beweging. Op die manier heeft hij onder andere al bestaande video’s en achtergrondinformatie ingevoegd.

Sloopproces online uitgelegd

Op de website van ARN kom je al scrollend langs het demontagebedrijf, shredderbedrijf en de PST-fabriek. Via de oplichtende open deur klik je door naar binnen. Eenmaal binnen trekken oplichtende elementen, zoals de accu of de herbruikbare grondstoffen, de aandacht. Eén klik en je leest of ziet meer. Dat vinden we nou zo mooi aan ons werk: zichtbaar maken wat onze klant precies doet.

Bekijk hier de interactieve infographic.

Michel regelt het. Bel of mail hem.

Hulp nodig bij het visualiseren?

Michel regelt het. Bel of mail hem.