Campagne Rijkswaterstaat: Slimmer Samenwerken

Minder mensen, geld en kantoorruimte, maar efficiënter werken. Onmogelijk? Rijkswaterstaat moest besparen en ging op zoek naar nieuwe manieren van samenwerken. Met de interne campagne ‘Slimmer samenwerken’ zette Sabel Communicatie een slimme mix van communicatiemiddelen in om medewerkers mee te krijgen.

Het slimmere werken

Hoe kun je met minder geld, samen beter je werk doen? Tijden van bezuiniging vragen om creativiteit. Voor Rijkswaterstaat betekende dit een zoektocht naar een manier van samenwerken, niet gebonden aan plaats en tijd. Om op die manier efficiënter en tegelijk prettiger te werken.

Medewerkers in beweging

Omdat Rijkswaterstaat meerdere programma’s had lopen met het doel efficiënter samen te werken, voegden we deze samen onder 1 campagnenaam: Slimmer Samenwerken. Sabel Communicatie bedacht en ontwikkelde middelen om de medewerkers van Rijkswaterstaat niet alleen voor het idee te winnen, maar ook daadwerkelijk in beweging te brengen.

Hoe slim werk jij?

Flyers, posters, screensavers, een e-zine, video’s. We zetten een zorgvuldig uitgedachte mix van communicatiemiddelen in om medewerkers van Rijkswaterstaat aan te sporen slimmer samen te werken. We bedachten bijvoorbeeld een selfie-actie, waarbij we medewerkers uitnodigden een selfie van hun favoriete (thuis)werkplek op intranet te plaatsen. Want goed voorbeeld doet goed volgen.

Bel of mail Chantal

Meer weten?

Bel of mail Chantal